Casus/scope: Reorganisatie IT
Vanuit de klant: Door de jaren heen zijn er veel zaken in een grijs gebied gekomen waar door eigenlijk niemand binnen de organisatie meer weet waar wat zich bevind qua IT. Ook door een scheiding van bedrijven binnen de holding, zien wij nu een kans om de IT opnieuw in te richten.
Business points:
Type organisatie:
Personeel:
IT landschap:
Horeca, Evenementen
80 + FTE
Windows / Azure
De klant stelt o.a. dat:
- We willen graag weer een overzicht hebben qua contracten en processen.
- We willen een alternatief voor de huidige RDS oplossing en het liefst cloud.
- Liefst willen we de huidige hardware nu overbodig maken
- Oog op kosten door covid-19 is erg belangrijk.
- We zijn bang voor de verandering en adoptie van nieuwe systemen.
- Het moet in erg korte tijd realiseerbaar zijn vanwege het verlopen van contracten.
Rixma een antwoord op de vraag:
Met veel plezier is Rixma dit traject aangegaan om de controle over de IT weer terug te brengen naar de organisatie.
- Implementatie Microsoft cloud diensten. Focus op M365 maar ook Azure, Intune en Teams
- Herstructurering IT beleid
- Een besparing van 160.000 + euro op jaar basis
- Door middel van adoptie zijn medewerkers up-to-date en horen ze er weer helemaal bij !